dijous, 3 de gener del 2013

Les quatre metàfores - GTIC

L'altre dia a classe el professor ens va explicar les quatre metàfores de la conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb l'ordinador i són:


1.      La metàfora tutorial: l’ordinador tutoritza el procés d’aprenentatge realitzat per l’estudiant. L’objectiu d’utilitzar com a tutor l’ordinador és perquè aquest farà la mateixa tasca que el professor en la qual l’ordinador inicia, l’alumne respon i l’ordinador avalua. Com exemple tenim les de JCLIC o les de edu365 les quals són activitats per aprendre de forma dinàmica en l’ordinador.

2.      La metàfora de construcció: aquesta visió està centrada en l’alumne. Ell és qui controla la màquina i no a l’inrevés. Aquesta tasca es realitza gràcies a programes com Scratch el qual és un gat que obeeix el que tu l’hi dius i pot moure’s, realitzar dibuixos, etc.

3.       La metàfora del laboratori: són simuladors d’accions, per exemple els que ens van ensenyar de com regar una planta. El nen gràcies a questa simulació aprèn i reflexiona quan ha de regar la planta, com li afecta si no li poses aigua o no li dóna la llum del sol... d’una manera més virtual i sense fer mal, ni experimentar amb els objectes reals. Aquest programa es diu Doctora xinxeta.

4.      La metàfora de la caixa d’eines: aquesta és a la que estem acostumats, ja que a l’escola també es dóna aquest fet. L’ordinador proporciona una experiència mediada del món físic, ens dóna una visió indirecta del que passa però alhora ens proporciona eines. Per exemple pintar en pantalla, escriure, esborrar, etc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada