dijous, 3 de gener del 2013

Conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb ordinador. Benjamin Bloom - GTIC

Una segona manera ja que la primera que hem vist és la que fa referència a les metàfores de Charles Crook, és la que ens aproxima a l’activitat intel·lectual que és desenvolupa a partir de les diferents tasques que podem fer amb l’ús de les TIC.

Benjamin Bloom va classificar les activitats educatives, que és coneix amb el nom de taxonomia de Bloom, on les ordena de forma gradual de més se
nzilles a més complexes.

Hi ha tres dominis d’activitats educatives i són:

  • Domini cognitiu
  • Domini afectiu
  • Domini psicomotor

Aquí podem veure les diferències entre les habilitats cognitives de Bloom formulades originalment  i les formulades l'any 2000 en la imatge següent:


http://www.eduteka.org/imgbd/23/23-11/ImagBloom.jpg

L'activitat que vam haver de realitzar per aquesta teoria va ser llegir la Taxonomia de Bloom en aquesta web: http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3 , i fer un repàs de totes les eines i recursos TIC's treballats al llarg del curs i, en na taula, indicar quina habilitat cognitiva, segons la classificació de l'any 2008, és desenvolupa en cadascuna d'elles. 
Aquest va ser la meva recerca: 
Taxonomia de Bloom

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada